apa itu cinta???

<3 suatu rasa yang dianugerahkan oleh Allah untuk mewarnai kehidupan agar lebih ceria.Cinta tidak hanya untuk kekasih tetapi untuk semua....

hihihi

jom click2

Monday 5 August 2013

ERTI SEBUAH CINTA

Assalamualaikum wtb..kepada semua muslimin dan muslimat.salam sejahtera kepada yang bukan muslim.

Jom kita ke sesi suai kenal. Nama saya Ayu Mustika Binti Hasbullah atau Prof Cinta anda. Segala macam permasalahan dalam cinta boleh lah ajukan di kotak bawah yer. InsyaAllah saya akan cuba bantu. tidak kira la masalah dengan Bf/GF, Parents, Pets, Frens.. setiap masalah ada jalan keluarnya.

Kalau saya coret panjang-panjang pasal saya pun boring jugak kan?? lagi pun ni adalah permulaan kepada perkenalan kita. masih banyak masa lagi untuk anda mengenali Prof Cinta anda ini.

So, enjoy lah kisah ERTI SEBUAH CINTA ini dengan harapan anda akan bertemu dengan CINTA anda...

"tersebut lah kisah disebuah pulau yg kecil namun aman sentosa. di pulau itu tinggal 5orang sahabat baik iaitu CINTA,KEGEMBIRAAN,KESEDIHAN,KEKAYAAN dan KECANTIKAN.mereka hidup aman dan damai. 

pada suatu hari,ribut besar telah melanda pulau itu.semua penghuni pulau sibuk menyelamatkan diri namun CINTA tidak dapat kerana tidak mempunyai perahu.CINTA mula panik dan ingin meminta tolong kawan2nya. 

tidak lama kemudian lalu lah KEKAYAAN.CINTA menjerit meminta tolong."maaf CINTA perahu aku sarat dengan hartaku,jika aku membawamu bersama pasti perahu ini akan karam,"balas KEKAYAAN lalu berlalu pergi.CINTA menangis.tidak lama kemudian dia terpandangkan KECANTIKAN lalu memanggil dengan harapan kawannya itu sudi membantu."KECANTIKAN bawa aku bersamamu,"."maaf CINTA,kau kotor dan berlumpur.pasti kau akan mengotori perahuku,"kawannya itu segera berlalu pergi. 

CINTA semakin panik.air sudah mula mencecah pinggangnya.lalu pula KESEDIHAN.CINTA sekali lagi memohon pertolongan namun KESEDIHAN membalas"maaf aku sedang bersedih dan aku ingin bersendirian saja,".sekali lagi CINTA kecewa. 

CINTA ternampak KEGEMBIRAAN lewat dengan perahunya lalu CINTA menjerit meminta bantuan namun KEGEMBIRAAN pekak tidak mendengar panggilan itu. 

CINTA menangis semahunya.dia tidak sangka kawan2 sanggup meninggalkan dia diwaktu susah.lalu dia menjerit "apa akan jadi pada dunia ini tanpa aku,tanpa CINTA?' 

tiba2 muncul seorang tua berjanggut putih memanggil CINTA "CINTA cepat naik keperahuku,"CINTA tanpa berlengah lagi terus naik keperahu orang tua itu.orang tua itu meninggalkan CINTA di sebuah pulau yang selamat.CINTA bertanya pada penduduk pulau itu siapa yang menyelamatkannya. 

penduduk itu menjawab"itulah WAKTU,".cinta bertanya lagi."kenapa WAKTU selamatkan aku sedangkan kawan2ku tinggalkan aku? 
"kerana hanya WAKTU yang tahu nilai sebuah CINTA,"balas penduduk itu."

Cinta itu milik ALLAH
 
setiap manusia telah tertulis siapa jodohnya cuma barangkali masih belum tiba waktunya untuk menyatu

8 comments:

  1. salam...
    prof nk tye...
    klu kte jatuh cinta ngan org umah seblah camner????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam..kena pindah duk jauh2 baru rindu tu makin mnebal.. ;)

      Delete
    2. owh begitu ke prof... skrg sy dah pom pindah...mmg jauh pom..patut la sy makin rindu, rindu sgt kat org sbelah heee...

      Delete
    3. bagus la tu..tapi awak kena hati2 mana la tau housemate lama awak akan cuba ngorat org sebelah tu..melepas la awak nampak gayanya...

      Delete
    4. owh begitu ke????? prof ase ex-housemate sy tue sampai aty ke nk buat cam2???? klu dye cube ngorat om sbelah, ape y harus sy buat prof??? pukul or xyah kwn ngan dye??? eeeee...geram nyer...jahat tol ex-housemate sy tue kam...

      Delete
    5. macam ni la.mungkin exhousemate awk x salah.mgkin org sblah mmg suka kt exhousemate awak.awak x boleh salahkan dia 100%

      Delete